Logo nedir? Lügat anlamı olarak gerçeklik içinlığı dilimizde amblem olan, bir medarımaişetin, faaliyetin, organizasyonun yapısını, anlamını, karakterini sembolize eden şekillerdir. Bir logo tasavvurı anlamsal olarak medarımaişetletmenin yahut organizasyonun kazık olarak yaptığı medarımaişeti sembolize edebileceği kadar, markanın kendi anlamı ile bile sembolleştirilebilir, hatta bazı çhileışmalarda kavramlar soyutlaştırılarak farklı bâtınerik ve anlamlara iye olabilir.
Sorusu sorulduğunda lafız anlamının haricinde, birgani logo ve amblem çeşidi vardır. Logo tasavvur esnasında tasavvurı yapacak olan nüfus yahut kuruma neyin ve ne aktarıldığı bayağı önemlidir. Başka taraftan logo tasavvur çhileışmasını yapacak nüfus yahut kurumun sizi ne anladığı ve logo çhileışmanızı ne bileğerlendirdiği sonucunda ortaya çıkacak olan çhileışma sizin, medarımaişetletmenizin ve bundan ahir çhileışmalarınızın temelini atacak olan “logo tasavvur çhileışması” olacaktır.
Logo sadece şekil ve sembol bileğil, yazı karakterinin kendisi, yazı karakterinin bileğmedarımaişettirilmiş ve düzenlenmiş hali yahut marka bâtınin yeni yazı karakteri oluşturulmasıyla da tasarlanabilir. Bu tip çhileışmalara logo bileğil, logotype denilir. Logotype yekten çok iş yerı ile faaliyette mevcut şirketler bâtınin daha çok yeğleme edilebilir. Vahit bir sektörde canlılık gösteren medarımaişetletmelerin alelumum logoları kolü temaşa değer. Lakin yekten şu denli kol ile uğraşılıyorsa tüm sektörleri logoda anlatmak imkansızdır.
Logo ne medarımaişete yarar?
İşletmeler bâtınin logo yahut logotype eğer olmazsa olmazlardandır. Her ne markası olmayan bir işletme eğer olmazsa logo yahut logotype’sız bir markada düşünülemez. Bu makaleyi okuduğunuz devir aklınızdan Koç, Vestel, İş Bankası markalarını geçirin. Aklınıza logoları ile alay malay gelmemiş olması imkansızdır. Beko markasını geçirin, oldu aklınıza Beko’nun güncellenen yeni logosu geldi. Esbak halini düşünmeye çhileışın. Markaların logoları olmadan harbiden marka olmaları üzere imkansızdır.
Bu sebeple medarımaişetletmenize kurumsal bir maksat hazırlayarak yolunuza pek adımlarla devam edebilmek hesabına “logo tasavvur” çhileışması ile çıbanlayın.
Logo ideogram, sembol, amblem, ikon kadar bir grafik öğesiye bütünleşik olan logo yazısını (logotype) rapor değer. Ticari markaların, kurumların ve hatta bazı kişilerin bir dekorte teşhisnmasını sağlayan medarımaişetaretlerdir. Tipik bir logo firmaların ayırt edilmesini, diğerlerinden ayrılmasını sağlayan nitelik, font, şekil ve görsellerdir.
Yalın, amelî anlaşılır, geçekırlanması amelî, olabilir başüstüneğunca azca skorda renkten oluşdünyalıkıdır. Her çyeksan baskı ve boy bos tekniği ile sorunsuz kullanılabilir olmalı, çok ıvır zıvır ölçülerde teferruatlar kaybolmamalı, çok cesim ölçülerde dağınık görünmemelidir. Her türlü ölçübile ve yüzeyde okunabilir olmalıdır.
Özgün olmalıdır. Ayrıksı firma ya da ürünlere ait logolar ile karışıklığa illet vermemeli, hatta çağrıştırmamalıdır. Kopyalanan ya da esinlenen logolar o ürün ya da firmaya cesim beis verir.
Logo düşüncemcıyı bileğil ürün ya da firmayı yansıtmalıdır. IBM logosunun düşüncemcısı Paul Rand’e göre logoyu üreten düşüncemcıdır ancak oluşturan firmanın kendisidir. İlgili üretimun ya da ürünün özelliklerini yansıtmalıdır. Seçilen ya da tasarlanan font şirketin içeriğine iyi olmalıdır. Hassaten kurumun kendisini ne teşhismladığı ve kurumu yansıtan kavramların neler olduğunu bilmek logonun tasavvur aşamasında önemli unsurlardır.
Logo sadeliğinin taçırabıta lüzumlu rengi lüzumlu şekli itibariyle farklı koşullarda görüldüğü devir da sıkıntısızılda kalıcı olmalıdır.
Farklı bir ülkeye ait ürün ya da firma bâtınin logo tasarlanacağı devir o ülkenin renklere yüklediği anlamlar ve kültürleri üzerine marifet sahibi olunmalıdır. Özellikle bir simge kullanılacağı devir simgenin taşıyacağı anlam bakımında bu marifet çok önemlidir.